Functioneel Applicatiebeheerder
De organisatie
De Hypotheker is al 40 jaar de onbetwiste marktleider op het gebied van onafhankelijk, deskundig en persoonlijk hypotheekadvies. De overkoepelende organisatie van De Hypotheker, waarbij ruim 190 franchisevestigingen zijn aangesloten, is gevestigd in Capelle aan den IJssel. Hier werken zo’n 80 enthousiaste collega’s, die er samen voor zorgen dat De Hypotheker-formule zo goed mogelijk uitgedragen wordt. Ons doel? We ontzorgen onze klanten maximaal met het voor hen beste, breed financieel woonadvies zodat zij zich kunnen focussen op hun woongeluk.
Kern en doel van de functie
De functioneel applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor het beheren van de primaire De Hypotheker applicaties, zodanig dat deze aan de wensen en eisen van de gebruikers blijft voldoen en dat de functionaliteit consistent blijft. De voornaamste applicaties draaien in de Cloud. Een belangrijk deel van je werk bestaat daarom uit het coördineren van leveranciers over het oplossen van incidenten en het uitvoeren van wijzigingen. Je analyseert gemelde incidenten, bekijkt of je ze zelf kunt oplossen en schakelt indien nodig de leverancier in. Samen met de business analisten bekijk je welke aanpassingen aan de applicatie nodig zijn om gewenste veranderingen in de functionaliteit door te voeren. Als je de aanpassing zelf kunt configureren dan pas je het zelf aan. Als dat niet mogelijk is dan bespreek je met de leverancier de gewenste verandering en zorg je samen voor een gedegen impact analyse. Na oplevering van de aanpassing zorg je dat de wijzigingen worden getest en geaccepteerd.
Organisatorische Positie
De Functioneel Applicatiebeheerder rapporteert aan de teammanager Digital & Data. De functie wordt (binnen kaders) zelfstandig vervuld. De Functioneel Applicatiebeheerder werkt nauw samen met de business analisten.
Resultaatgebieden en activiteiten
- Verantwoordelijk voor de werking van de applicaties in de keten. De applicaties die onze primaire processen ondersteunen zijn uitbesteed bij verschillende partijen. Jij bewaakt de incident, problem en change mgt processen en managed de verwachtingen van de verschillende stakeholders.
- Je bent verantwoordelijk voor de tweedelijnssupport van verschillende applicaties binnen het hypothekerdomein.
- Je analyseert incidenten, gebruikersvragen en bugs en schakelt waar nodig met leveranciers.
- Je bewaakt de voortgang van meldingen en onderhoudt contact met stakeholders over status en impact.
- Je voert functioneel onderhoud uit op de primaire applicaties en monitort deze dagelijks.
- Je zorgt – in samenwerking met leveranciers – voor de beschikbaarheid van applicaties zoals afgesproken in de SLA’s.
- Je coördineert functionele acceptatie- en gebruikersacceptatietests.
- Je haalt functionele wensen en procesverbeteringen op bij de business en bespreekt deze met business analisten, waarna je terugkoppelt naar het development team en/of leveranciers.
- Je begeleidt wijzigingen en de oplevering van nieuwe of aangepaste applicaties.
- Je registreert wijzigingen binnen de applicaties en de keten.
- Je signaleert actief kansen voor verbetering in het gebruik en de inrichting van de applicaties.
- Je neemt deel aan agile overleggen en werkt samen met collega’s in een multidisciplinair team.
Competenties
- Je bent communicatief sterk en weet goed te schakelen met gebruikers, leveranciers en collega’s op verschillende niveaus.
- Je werkt gestructureerd, denkt analytisch en hebt oog voor details zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.
- Je bent proactief, een doorzetter, neemt eigenaarschap en durft verbeteringen aan te dragen.
- Ervaring met stakeholdermanagement en leverancierscoördinatie.
Functie-eisen
- HBO werk- en denkniveau
- 3-4 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie bij voorkeur binnen de financiële sector
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
- Kennis en ervaring met frameworks zoals ITIL en BISL
- Kennis van en ervaring met testmethodieken
Wat bieden wij?
Een uitdagende en afwisselende functie voor 32 - 40 uur per week in een organisatie met een hoog ambitieniveau die volop in beweging is. Uiteraard hoort hier een uitstekend pakket aan arbeidsvoorwaarden bij. Daarnaast bieden wij ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en je kunt rekenen op een prettige werksfeer in een informele hybride omgeving met collega’s die betrokken en gedreven zijn.
Interesse?
Ben jij onze nieuwe Functioneel Applicatiebeheerder? Solliciteer dan via de button. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Maurits Denker (Teammanager Data & Digital) 06 – 15031096. Een screening maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.